Spinner

Dokument se učitava

ATUSS

VIŠER

Akademija tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd

Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva

Kompjuterska animacija 1 Šifra: 161407 | 6 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija: Osnovne strukovne studije
Godina studija: 3
Semestar: 5
Uslov: Nema
Cilj: Cilj kursa je upoznavanje sa radom u programu Maya 3D, pravilima karakterne animacije, savladavanje osnovnih alatki za animiranje, uključujući i skeletone i deformere, kao i prolaženje kroz celokupan proces planiranja i rada na kratkim animiranim formama.
Ishod: Studenti će imati priliku da, savladaju osnove karakterne animacije, upoznaju se sa glumom i govorom tela, savladaju animiranje dvonožnih karaktera u 3D okruženju, animiraju karaktere koji govore prema zvučnoj matrici i praktično primene principe animacije i izraz pomoću poza i pokreta.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Uvod, pojmovi, terminologija, tehnologija kompjuterske animacije. Interfejs Maya 3D programa.
  2. Tehnologije kompjuterske animacije, terminologija. Pokret, tajming, key frame animacija.
  3. Terminologija – ekstremi, faze, osa akcije, linija akcije... Graph editor.
  4. Kontrole za animaciju objekata, deformeri.
  5. Pojmovi skeletona, zglobova i kostiju, rigovanje karaktera.
  6. Karakter objekata, primena principa animacije. Weight.
  7. Dvonožni karakteri, anatomija, dizajn, animacija. Osnove karakterne animacije.
  8. Govor tela u animaciji. Poza, pokret, tajming.
  9. Ideja, sinopsis, scenario, storibord. Gluma i izraz. Priprema za projekat.
  10. Animiranje karaktera u specifičnim situacijama.
  11. Priprema za završni projekat.
Praktična nastava:
  1. Osnovne alatke za animaciju u Maya 3D. Organizacija projekta. Hijerarhija i animiranje objekata unutar grupa.
  2. Graph editor. Deformeri. - Set-up i animiranje lopte koja odskače.
  3. Tajming i težina. - Animiranje teške lopte (kugle).
  4. Graph editor, interpolacija, animacijske krive. - Animiranje lopte koja udara o zid.
  5. Karakterna animacija. Korišćenje referenci. Skeleton, skin binding, rigging. Kontrole. - Animacija skoka dvonožnog karaktera.
  6. Animiranje ciklusa hoda u mestu.
  7. Razlike među karakterima, polne razlike u anatomiji i pokretu. - Uporedna animacija hoda različitih likova.
  8. Stilizovana, "cartoony" animacija. - Animiranje stilizovanog "cartoony" hoda u prostoru.
  9. Izrazi lica, Blend shapes. Zvuk, uvoženje i priprema. - Animiranje govora.
  10. Animiranje dvonožnog karaktera koji podiže težak predmet.
  11. Animation layers. Govor tela u animaciji. - Animiranje karaktera koji se penje uz stepenice.
  12. Pojedinačni projekti i rešavanje problema. Rad na završnim zadacima.
Literatura
  1. B. Dovniković, Mala škola crtanog filma, Zagreb, 1983.
  2. R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
  3. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
  4. Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 3
Vežbe: 2
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
40
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
50
Usmeni ispit
0

Nastavnik

Saradnik

Obaveštenja