Cilj:Preneti studentu osnovne pojmove, koncepte i strukturu biznis plana sa posebnim naglaskom na modernom formatu biznis plana za savremeno elektronsko poslovanje malog i srednjeg preduzeća.
Ishod:Studenti se osposobljavaju za kritičko i stručno sagledavanje poslovanja budućeg malog ili srednjeg preduzeća, kao i za pripremu, organizaciju i pisanje biznis plana preduzeća.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Pojmovno određenje biznis plana.
Poslovni proces i opis preduzeća.
Misija i vizija.
Poslovni i izvršni ciljevi.
Analiza tržišta.
Analiza konkurencije.
Prvi kolokvijum.
Finansijska analiza.
Analiza rizika.
Faze, zadaci i prekretnice u projektu elektronskog poslovanja.
Marketing plan.
Izvršni rezime.
Forma biznis plana i prezentacija biznis plana.
Kolokvijum
Praktična nastava:
Laboratorijske vežbe u računarskoj učionici gde se metodske jedinice sa predavanja potkrepljuju primerima iz prakse i stimuliše samostalan rad studenata, primena modernih softverskih alata, posebno za pripremu finansijskog plana kao dela biznis plana.
Literatura
B. Paunovic, D. Zipovski, Poslovni plan - vodic za izradu, Ekonomski fakultet Univerzitet u Beogradu, Beograd, 2021
N. Staletić, M. Maljković, Biznis plan - priručnik za laboratorijske vežbe, prvo izdanje, Beograd, ATUSS, 2022.
M. D. Lutovac, D. V. Tošić,Biznis plan za elektronsko poslovanje, Beograd, VETŠ, 2006.
Strateški biznis plan, Menadžment centar Beograd, 2015.