Spinner

Документ се учитава

АТУСС

ВИШЕР

Академија техничко-уметничких струковних студија Београд

Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства

Интерактивна мултимедија Шифра: 317305 | 8 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Мастер струковне студије
Година студија: 1
Семестар: 1
Услов: 3Д моделовање, компјутерска анимација
Циљ: Савладавање различитих концепата креирања мултимедијалних интерактивних садржаја и компјутерске анимације и имплементација тог знања у индивидуалној или тимској пракси.
Исход: На крају курса, студенти ће моћи да креирају интерактивне мултимедијалне садржаје на високом естетком и професионалном нивоу у домену компјутерске графике.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. ИУнтерактивност и мултимедија - појам, врсте, примене,модели.
  2. Историјат медија, мултимедија и интерактивних медија.
  3. Типови интерактивних медија - игре, виртуелна реалност, изменјена реалност, веб сајтови, содијалне мреже, уметност, рекламе, интерактивни видео садржај...
  4. Предности и недостаци коришћенја интерактивних мултимедија у различите примене.
  5. Елементи интерактивних мултимедија - статичне слике, видео, анимација, текст, звук, кориснички интерфејс.
  6. Препродукција израде интерактивних мултимедија - задатак, идеја, циљеви и циљне групе, истраживање, референце, сториборд.
  7. Радни задаци - разговор о испитном пројекту - идеја, намена, истраживање, организација рада.
  8. Различити типови графике - векторска и растерска.
  9. Анимација као елемент мултимедија - врсте типови, карактерна анимација, покретна графика, анимација текста, партикли и симулације.
  10. 3Д елементи интерактивних мултимедија - дизајн, моделовање.
  11. 3Д елементи интерактивних мултимедија - Shader-и и њихови параметри, УВ мапирање и текстурисање.
  12. 3Д елементи интерактивних мултимедија - светла, камере, рендер - врсте, параметри, подешавања.
  13. Звук као елемент интерактивних мултимедија.
  14. Интерактивни елементи - програми (Engines) - тренутно најзаступљенији програми, опције, предности и недостаци.
  15. Дизајнери и програмирање - прилагођавање програмских команди унутар Engine-а.
Практична настава:
  1. Иѕрада елемената помоћу векторске и растерске графике - Adobe Illustrator, Adobe Photoshop.
  2. Израда 2Д анимираних елемената - Adobe After Effects, Adobe Animate, Krita.
  3. Израда 3Д елемената - Maya 3D, Substance Painter.
  4. Креирање звука и звучне слике.
  5. Упознавање са програмима за интерактивност.
  6. Упознавање са програмима за измењену и виртуелну реалност.
  7. Израда испитног пројекта.
Литература
  1. Кајоа, Роже, "Игре и људи", Нови сад 1965.
  2. Pardew, Les "Beginning Illustration and Storyboarding for Games", Cengage Learning PTR, 2005.
  3. Jingtian LI, Adam Watkins, Kassandra Arevalo, Matthew Tovar, Routledge Taylor and Francis Group, 2021. "Creating Games with Unity, Substance Painter and Maya"
  4. Childs IV, G.W. "Creating Music and Sound for Games", Cengage Learning PTR, 2006.
  5. Birn, Jeremy. "Digital Lighting And Rendering", New Riders, USA, 2013.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 3
Вежбе: 3
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
10
семинарски рад
0
колоквијум
30
Завршни испит
Поени
Писмени испит
50
Усмени испит
0
Обавештења
© 2024 Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099
Радно време: Понедељак - Петак 09:00-17:00