Циљ:Разумевање општих концепата и технолошке инфраструктуре друштвених мрежа и друштвеног рачунарства; стицање теоријских и практичних знања везаних за област друштвеног умрежавања; упознавање са анализом и истраживањем података на друштвеним мрежама.
Исход:Након успешно завршеног курса студент: разуме опште концепте и технолошку инфраструктуру друштвених мрежа и друштвеног рачунарства, оспособљен је за анализу и истраживање података на друштвеним мрежама и оспособљен је да користи савремене технологије за рад са друштвеним мрежама и партиципативним вебом и да се укључи у даљи развој ових технологија.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Уводно предавање (организација и садржај курса). Основни појмови.
Досадашњи развој WWW. Web 2.0 и Web 3.0.
Друштвене мреже. Појам, карактеристике и врсте.
Покрет за отворени код. Отворени подаци, отворени садржаји.
Анализа садржаја на друштвеним мрежама.
Аналитика великих података (big data аналитика).
Преглед првог дела градива
Друштвени софтвер.
Анализа друштвених мрежа (теорија графова и друштвене мреже).
Друштвено процесирање информација, навигација и претрага.
Системи за препоруке
Механизми за развој поверења и репутације у друштвеним мрежама.
Будућност друштвеног рачунарства.
Преглед другог дела градива.
Практична настава:
У лабораторији: прати предавања. Практична примена технологија за креирање друштвених мрежа и анализу садржаја на друштвеним мрежама. Програм предмета усклађен са препорукaма IEEE/ACM Computing Curriculum: IT2008 IT body of knowledge: WS. Social software.
Литература
Tara Calishain, Rael Dornfest, Google трикови, Компјутер библиотека, 2006.
Hiroshi Ishikawa, Social Big Data Mining, CRC Press, 2015.
Matthew A. Russell, Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites, О'Reilly, 2011.
D. Easley and J. Kleinberg, Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World. Cambridge University Press, New York, NY, USA, 2010.
M. Tsvetovat and A. Kouznetsov, Social Network Analysis for Startups: Finding connections on the social web, O’Reilly Media, 2011.