Циљ:Пренети студенту основне појмове, концепте и структуру бизнис плана са посебним нагласком на модерном формату бизнис плана за савремено електронско пословање малог и средњег предузећа.
Исход:Студенти се оспособљавају за критичко и стручно сагледавање пословања будућег малог или средњег предузећа, као и за припрему, организацију и писање бизнис плана предузећа.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Појмовно одређење бизнис плана.
Пословни процес и опис предузећа.
Мисија и визија.
Пословни и извршни циљеви.
Анализа тржишта.
Анализа конкуренције.
Први колоквијум.
Финансијска анализа.
Анализа ризика.
Фазе, задаци и прекретнице у пројекту електронског пословања.
Маркетинг план.
Извршни резиме.
Форма бизнис плана и презентација бизнис плана.
Колоквијум
Практична настава:
Лабораторијске вежбе у рачунарској учионици где се методске јединице са предавања поткрепљују примерима из праксе и стимулише самосталан рад студената, примена модерних софтверских алата, посебно за припрему финансијског плана као дела бизнис плана.
Литература
B. Paunovic, D. Zipovski, Poslovni plan - vodic za izradu, Ekonomski fakultet Univerzitet u Beogradu, Beograd, 2021
N. Staletić, M. Maljković, Biznis plan - priručnik za laboratorijske vežbe, prvo izdanje, Beograd, ATUSS, 2022.
M. D. Lutovac, D. V. Tošić,Biznis plan za elektronsko poslovanje, Beograd, VETŠ, 2006.
Strateški biznis plan, Menadžment centar Beograd, 2015.