Spinner

Dokument se učitava

ATUSS

VIŠER

Akademija tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd

Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva

Interakcija čovek - računar Šifra: 130907 | 6 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija: Osnovne strukovne studije
Godina studija: 2
Semestar: 4
Uslov: Osnovi rada na računaru.
Cilj: Sticanje osnovnih teorijskih znanja iz oblasti interakcije, projektovanja i analize upotrebljivosti korisničkih interfejsa. Stecanje praktičnih i upotrebljivih znanja u dizajnu korisničkih interfejsa, posebno za Internet orijentisane aplikacije odnosno aplikacije za mobilne platforme.
Ishod: Studenti su obučeni da samostalno projektuju prototipe osnovnih aplikacija zasnovane na tipičnim šablonima, da urade analizu upotrebljivosti i samostalno urade osnove interfejse za internet orijentisane aplikacije odnosno mobilne platforme.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Uvodno predavanje. Radni okviri za Internet aplikacije.
  2. Učesnici interakcije: korisnik i modeli korisnika. Izrada prilagođenih Internet stranica.
  3. Interakcija i modeli. Sistemi za upravljanje sadržajem.
  4. Stilovi interakcije.
  5. Podrška u realizaciji interaktivnih sistema.
  6. Interakcija pri projektovanju Internet aplikacija.
  7. Interakcija pri projektovanju mobilnih aplikacija.
  8. Kognitivni modeli.
  9. Upotrebljivost.
  10. Metode analize zadataka.
  11. Notacije dijaloga interakcije i načini analize.
  12. Modelovanje interakcije u razvoju softvera.
Praktična nastava:
  1. Kreiranje osnovnih grafičkih intrfejsa.
  2. Upoznavanje sa alatima za izradu korisničkih interfejsa za internet aplikacije.
  3. Sistemi za upravljanje sadržajem-realizacija.
  4. Upoznavanje sa alatima za izradu korisničkih interfejsa za mobilne platforme.
  5. Vizuelizacija informacija: dinamički upiti, filteri, kontrole za prikaz.
  6. Tehnike merenja upotrebljivosti.
Literatura
  1. B. Shneiderman, C.Plaisant, Dizajniranje korisničkog interfejsa, CET, 2005.
  2. R. Boyer, K. Mew, Android Studio IDE kuvar za razvoj aplikacija, Kompjuter biblioteka, 2016.
  3. K. Krol, WordPress 4.x u celosti, Kompjuter biblioteka, 2015.
  4. A. Dix, J. Finlay, G. Abowd, R Beale, Human-Computer Interaction, Pearson Education, 2004.
  5. Z. Cirovic, Materijali sa predavanja i vežbi , VISER, 2020.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 3
Vežbe: 2
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
0
seminarski rad
0
kolokvijum
60
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
0
Usmeni ispit
0
Obaveštenja