Cilj:Razumevanje opštih koncepata i tehnološke infrastrukture društvenih mreža i društvenog računarstva; sticanje teorijskih i praktičnih znanja vezanih za oblast društvenog umrežavanja; upoznavanje sa analizom i istraživanjem podataka na društvenim mrežama.
Ishod:Nakon uspešno završenog kursa student: razume opšte koncepte i tehnološku infrastrukturu društvenih mreža i društvenog računarstva, osposobljen je za analizu i istraživanje podataka na društvenim mrežama i osposobljen je da koristi savremene tehnologije za rad sa društvenim mrežama i participativnim vebom i da se uključi u dalji razvoj ovih tehnologija.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Uvodno predavanje (organizacija i sadržaj kursa). Osnovni pojmovi.
Dosadašnji razvoj WWW. Web 2.0 i Web 3.0.
Društvene mreže. Pojam, karakteristike i vrste.
Pokret za otvoreni kod. Otvoreni podaci, otvoreni sadržaji.
Analiza sadržaja na društvenim mrežama.
Analitika velikih podataka (big data analitika).
Pregled prvog dela gradiva
Društveni softver.
Analiza društvenih mreža (teorija grafova i društvene mreže).
Društveno procesiranje informacija, navigacija i pretraga.
Sistemi za preporuke
Mehanizmi za razvoj poverenja i reputacije u društvenim mrežama.
Budućnost društvenog računarstva.
Pregled drugog dela gradiva.
Praktična nastava:
U laboratoriji: prati predavanja. Praktična primena tehnologija za kreiranje društvenih mreža i analizu sadržaja na društvenim mrežama. Program predmeta usklađen sa preporukama IEEE/ACM Computing Curriculum: IT2008 IT body of knowledge: WS. Social software.
Literatura
Tara Calishain, Rael Dornfest, Google trikovi, Kompjuter biblioteka, 2006.
Hiroshi Ishikawa, Social Big Data Mining, CRC Press, 2015.
Matthew A. Russell, Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites, O'Reilly, 2011.
D. Easley and J. Kleinberg, Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World. Cambridge University Press, New York, NY, USA, 2010.
M. Tsvetovat and A. Kouznetsov, Social Network Analysis for Startups: Finding connections on the social web, O’Reilly Media, 2011.