Spinner

Dokument se učitava

ATUSS

VIŠER

Akademija tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd

Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva

Osnovi animacije Šifra: 160907 | 6 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija: Osnovne strukovne studije
Godina studija: 2
Semestar: 3
Uslov: Nema uslova.
Cilj: Cilj ovog kursa je upoznavanje sa osnovnim tehnikama klasične i 2D digitalne animacije, sa opštim principima i pravilima animacije, uključujući i faze i procese preprodukcije iz ove oblasti.
Ishod: Studenti će imati priliku da savladaju proces pripreme i kreiranja dvodimenzionalnih animacija u klasičnim i digitalnim tehnikama, - stop motion,stop trick, crtanoj animaciji, i animaciji kolaža. Poseban osvrt će se posvetiti i zvuku kao sastavnom delu animiranog filma. U praktičnoj nastavi, studenti će se upoznati sa radom u programima Adobe Flash, Adobe Photoshop i Adobe Effects, kao i uvodom u programu Maya 3D.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Uvod, persistencija oka, koncepti, terminologija, tehnologija i razvoj klasične animacije.
  2. Tehnike animacije.
  3. Istorija animacije.
  4. Nacionalne škole i stilovi animacije.
  5. Principi animacije.
  6. Filmski jezik, preprodukcija, produkcija, postprodukcija.
  7. Estetika filma, svetlo, kadriranje, montaža.
  8. Animirana grafika.
  9. Perspektiva, layout, paralaksa kretanja.
  10. Kompjuterske igre - termini, motivacija, žanrovi.
  11. Kompjuterske igre - elementi drugih multimedija u igrama i specifičnosti.
  12. Kompjuterske igre - elementi specifični za video igre.
Praktična nastava:
  1. Izrada Stop motion kolažne animacije. Grupna vežba.
  2. Stop trick animacija. Grupna vežba. Uvod u After Effects, osnovne alatke, uvoženje materijala, montiranje.
  3. Animiranje digitalnog kolaža u After Effects.
  4. Tradicionalna, crtana animacija - animiranje skoka žabe.
  5. Tradicionalna, crtana animacija - animiranje ciklusa hoda.
  6. Paralaksa kretanja.
  7. Animiranje teksta u After Effects.
  8. Uvod u Maya 3D - trodimenzionalni prostor,interfejs, navigacija, alatke, podešavanja, organizacija projekta.
  9. Animiranje u Maya 3D, grupisanje objekata, pomeranje pivot points - animacija planetarnog sistema.
  10. Animiranje u Maya 3D, graph editor - animiranje lopte koja odskače.
Literatura
  1. B. Dovniković, "Mala škola crtanog filma", Zagreb, 1983.
  2. R. Williams, "The Animator`s suvirval kit", Faber and Faber, New York, 1995.
  3. H. Whitaker, J. Kalas, "Timing for animation", Focal Press, 2002.
  4. M.T. Byrne, "The Art of Layout and Storyboarding", A Mark T. Byrne Publication, Ireland,1999.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 4
Vežbe: 3
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
10
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
40
Usmeni ispit
40
Obaveštenja